SCRATCH - Pràctiques de programació utilitzant SCRATCH
En aquesta primera sessió introductòria a SCRATCH, en la que hem practicat un tipus de programació pensada per a nens, amb un llenguatge molt proper al llenguatge industrial de programació c++, hem comprovat que aquesta joguina utilitza instruccions del tipus if, for, while... però en aquest joc les instruccions estan reconfigurades obtenint un nou llenguatge de programació apte per a infants i nou vinguts al món de la programació, amb aquesta nova eina els infants poden obtenir noves rutines que són molt pròximes el llenguatge bàsic de programació de les màquines electròniques.
Es descobreix la programació com un altre tipus de joguina amb la qual els infants poden aprendre nocions bàsiques de programació i poden veure com els límits que es trobin estan a la seva imaginació i poden realitzar qualsevol mena de programa que compleixi amb els seus requisits inicials. D'aquesta manera la seva imaginació serà al seu límit per obtenir allò que han pensat inicialment, que es convertirà en un repte i hauran de trobar la manera de reproduir la solució mitjançant un nou llenguatge lògic.
Aquí enganxo l'enllaç de les nostres primeres pràctiques amb SCRATCH seguint les indicacions de la professora de la matèria 4.2: "Continguts curriculars complementaris i avançats"
https://scratch.mit.edu/projects/600971381 (seqüència lògica de figures i colors)
https://scratch.mit.edu/projects/599556657 (Scape Room)
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada